
بیمه هواپیما
امروزه هواپيما يكي از وسایل حمل و نقل آسان و سريع بين شهري و بينالمللي است كه در حمل و نقل مسافران و كالا نقشآفرين است. خطرات ناشي از استفاده اين وسيله نقليه بسيار پرهزينه و سنگين است. در یک تعریف کلی کلمه "هواپیما" به مجموعه ای از قطعات و تجهیزات گفته می شود که پس از نصب در کنار یکدیگر امکان انجام عملیات پرواز را مهیا می نماید . هواپیما ها به دو دسته بندی کلی تقسیم می گردند:- سبک وفوق سبک (که اغلب جهت مقاصد تفریحی ، آموزشی ، تبلیغی مورد استفاده قرار می گیرند)
- سنگین و فوق سنگین(که اغلب جهت جابجایی بار ومسافر مورد استفاده قرار می گیرند)
مدت بیمه بدنه
مدت بیمه بدنه یک سال است كه میتواند کمتر نيز باشد و براساس توافق بیمه گـر و بیمهگـذار تعيين مي شود. بیمه هواپيما معمولاً براي موارد زير به كار ميرود:- پرواز در خطوط هواپيمايي مجاز و به منظور فعاليت تجاري
- به عنوان هواپيماي شخصي ، مصارف كاري و تفريحي
- در مصارف علمي ، تحقيقاتي و عكسبرداري
- براي مصارف كشاورزي
- استفاده در مصارف صنعتي
- پوششهاي بيمه بدنه هواپيما
خدمات مشاوره ای انواع بیمه نامه
بررسی مسائل حقوقی بیمه تلفن تماس : 09355050959**09155801576 ارتباط از طریق واتساپ:09355050959
انواع بیمه هواپیما
انواع پوشش های ارائه شده در بیمه هواپیما به شرح ذیل است:- بیمه نامه بدنه هواپیما
- بیمه نامه فرانشیز بدنه
- بیمه نامه جنگ بدنه
- بیمه نامه سرنشینان هواپیما
-
- بیمه نامه حوادث سرنشین
-
- بیمه نامه مسئولیت قانونی سرنشینان
- بیمه نامه مسئولیت قانونی نسبت به اشخاص ثالث
- بیمه نامه مسئولیت بار همراه مسافرین
- بیمه نامه فقدان گواهی پرواز خلبانان و مهندسین پرواز
- بیمه تجهیزات و لوازم یدکی هواپیما
(شرایط عمومی - فرم پيشنهاد) |
مواردي كه خارج از تعهد بيمهگر است.
استثنائات بيمه بدنه در بيمهنامههاي صادره تا حدودي با يكديگر متفاوت است ولي جنبهعمومي وهمگاني كه در تمامي بيمهنامهها يافت ميشود به شرح زير است:
چنانچههواپيمابرايمصارف غيرقانوني وبارضايت بيمهگذار بهكار گرفتهشود.
هنگامي كه هواپيما در خارج از محدوده جغرافيايي مندرج در بيمهنامه فعاليت كند.
استفاده از هواپيما براي مصارفي بغير از آنچه در بيمهنامه قيد شده است.
هدايت هواپيما توسط شخص ديگري به غير از خلبان آن، مگر در مواردي كه عمل جابجايي(Taxiing) انجام ميشود.
زماني كه شرايط قابليت پرواز هواپيما و يا اعتبار گواهينامه خلباني خلبان نقض شده ولي پروازانجام شده است.
در شرايطي كه با موافقت بيمهگذار، هواپيماي در حال پرواز بعضي از قوانين و مقررات هواپيماييكشوري(۴) را نقض كرده باشد.
هرگونه خسارات ناشي از كهنگي و فساد لاستيكهاي هواپيما، مگر اينكه شرط مغايري برايپوشش آنها وجود داشته باشد.
خسارات ناشي از تغيير و تبديل هواپيما(۵)، جنگ، اعتصاب، شورش و بلوا.
خسارات ناشي از عدم استفاده.
استثنائات بيمه بدنه در بيمهنامههاي صادره تا حدودي با يكديگر متفاوت است ولي جنبهعمومي وهمگاني كه در تمامي بيمهنامهها يافت ميشود به شرح زير است:
چنانچههواپيمابرايمصارف غيرقانوني وبارضايت بيمهگذار بهكار گرفتهشود.
هنگامي كه هواپيما در خارج از محدوده جغرافيايي مندرج در بيمهنامه فعاليت كند.
استفاده از هواپيما براي مصارفي بغير از آنچه در بيمهنامه قيد شده است.
هدايت هواپيما توسط شخص ديگري به غير از خلبان آن، مگر در مواردي كه عمل جابجايي(Taxiing) انجام ميشود.
زماني كه شرايط قابليت پرواز هواپيما و يا اعتبار گواهينامه خلباني خلبان نقض شده ولي پروازانجام شده است.
در شرايطي كه با موافقت بيمهگذار، هواپيماي در حال پرواز بعضي از قوانين و مقررات هواپيماييكشوري(۴) را نقض كرده باشد.
هرگونه خسارات ناشي از كهنگي و فساد لاستيكهاي هواپيما، مگر اينكه شرط مغايري برايپوشش آنها وجود داشته باشد.
خسارات ناشي از تغيير و تبديل هواپيما(۵)، جنگ، اعتصاب، شورش و بلوا.
خسارات ناشي از عدم استفاده.