تعلیق نماینده بیمه ای که ابلاغیه بیمه مرکزی را رعایت نکرد
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹
مجموعه قوانین خاص حقوقی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹

افزایش ضریب نفوذ و رشد مثبت آن الزاما به معنای گسترش صنعت بیمه نیست

 

افزایش ضریب نفوذ و رشد مثبت آن الزاما به معنای گسترش صنعت بیمه نیست، زیرا می تواند فقط به دلیل رشد نرخ های حق بیمه بالاتر از تورم باشد. .

ضریب نفوذ در طول زمان الزاما رشد مثبت دارد، زیرا به ازای ایجاد یک ریال GDP، هر اقتصادی بایستی کالاهای واسطه ای بیشتری را تولید کند و دارایی های بیشتری را بکار گیرد. GDP بیانگر تولید و مبادله کالاهای نهایی است در حالی که بیمه شامل کالاهای نهایی، واسطه ای و داراییها نیز می شود.

صنعت بیمه به تحولات اقتصادی، با یک تاخیر نسبتا طولانی واکنش نشان میدهد. لذا وقتی اقتصاد وارد رکود می شود، به دلیل کوچک شدن GDP و عدم واکنش صنعت بیمه، ضریب نفوذ حتی در دوره های اولیه رکود، با شدت بیشتری افزایش می یابد. بدیهی است که بعد از یک دوره طولانی، اثر رکود بر صنعت بیمه ظاهر خواهد شد. .

عامل محدود کننده ضریب نفوذ، درآمد سرانه است. از آنجا که هر فرد از هر بیمه نامه فقط یک واحد را می خرد (بر خلاف سایر کالاها و خدمات که تقاضای آنها می تواند بیش از یک واحد باشد) لذا با افزایش درآمد، تقاضای هر فرد از صفر واحد به یک واحد افزایش می یابد ولی پس از آن، با افزایش های بیشتر در در آمد، شاهد افزایش های بسیار اندکی در تقاضای بیمه خواهیم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *