ارزیابان خسارت
ارزیاب خسارت بیمه ای را بیشتر بشناسیم
آبان ۸, ۱۳۹۸
نماینده بیمه
 بيمه گذاران و نماينده هاي بيمه خود را خوب بشناسيد 
آبان ۹, ۱۳۹۸

نقش روابط عمومی و تبلیغات در تعمیم خدمات بیمه

 
 
 
 
“‘ ضرورت همکاریهای مشترک و جدی ادارات روابط عمومی در فرهنگ سازی بیمه ای “‘ 
 
✅ در هفته ای که گذشت فرصتی دست داد تا با  بخشی از فعالیت های ارزشمند اداره روابط عمومی بیمه مرکزی ایران در فرهنگ سازی و تعمیم بیمه گری در سطح مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی آشنا شوم و از برنامه های آتی این اداره کل مطلع گردم . بدین سبب به علت اهمیت این فعالیت ها که از جوانب مختلف به نفع هموطنان عزیز و اقتصاد ملی میباشد ، موضوع گفتگوی این هفته اختصاص به نقش روابط عمومی ها و تبلیغات مشترک در افزایش ضریب نفوذ بیمه داده شد.
 
اینکه هزینه های بازاریابی و تبلیغات بسیار گران شده است و هرروز نیز گرانتر میشود یک واقعیت انکار ناپذیر است .نکته دیگر اینست که برای انتخاب بازارهای هدف و تمرکز بازاریابی در انها و سنجش نیازهای بیمه گذاران به پوشش های بیمه مبتنی بر ریسک های موجود در هر گروه شغلی و درامدی نیاز به مطالعه و بررسی جامع دارد و این فعالیتها هم نیازمند پرداخت هزینه های قابل توجه میباشد که یک واقعیت انکار ناپذیر و تامین این هزینه های مطالعاتی و تبلیغاتی در دو مرحله تبلیغات آگاه ساز و باورمند ساز در گستره ملی به تنهایی از عهده تک تک شرکت ها و شبکه نمایندگی و کارگزاری بیمه خارج است .لذا این سوال مهم در ذهن  طراحان سیستم های بازاریابی و فروش بیمه همواره خطور میکند :
 راه چاره برای تامین هزینه های بازاریابی و مطالعات بازار و تعمیم گسترده خدمات بیمه چیست؟
 
 
 ✅ امروزه همه بر این نکته واقفند که در دهه ۱۳۹۰شمسی که پیشرفت های زیادی در سطح اطلاعات و دانش عمومی بیمه گذاران کشورمان ایجاد شده و انتظارات انها از سطح کمی و کیفی پوشش های حمایتی صنعت بیمه بطور روز افزون افزایش یافته و مییابد ,برای مطلوب سازی ، اقناع و جلب نظر انان باید بطور مستمر نیاز سنجی کیفیت محصولات بیمه ای و روش های خدمات دهی صورت پذیرد ، که البته انجام مطالعات مستمر در بازار بیمه ، تبلیغات و فرهنگ سازی توسط ادارات روابط عمومی شرکت های صنعت بیمه مبتنی بر دانش محوری و واقع نگری ضروری میباشد .
 
✅ واقعیت اینست که پتانسیل انواع ریسک های طبیعی و در این برهه زمانی افزایش حجم و تعداد حوادث رانندگی ، محیط کار و زندگی بالا رفته است، لذا برای کاهش حجم خسارتهای بدنی و مالی نیاز به آموزش ، اطلاع رسانی عام در حوزه ایمنی ، بهداشت عمومی و روانی و معرفی خدمات بیمه به عموم هموطنان بالا رفته است .
 
صرفنظر از ضرورت تامین منابع مالی کافی مورد نیاز و ضروری جهت ترویج دانش مدیریت ریسک در نزد تک تک هموطنان ، خانوارها و سازمانهای کشورمان ، باید بر این نکته تاکید گردد که هر اندازه که جهت فعالیت های روابط عمومی و تبلیغات در حوزه ایمنی ، بهداشت عمومی و روانی ، حفظ محیط زیست و معرفی خدمات بیمه تامین بودجه گردد ،به هیچوجه نه تنها آنرا نباید هزینه تلقی نمود ، بلکه در سرفصل های مالی ، آنرا تحت عنوان داراییهای خانوارها ، شرکت ها و ملی لازمست در باور و ذهن تک تک ایرانی ها چه مسئولان کشور و چه هموطنان ثبت شوند!!!!!
 
✅ حوادث طبیعی و خسارتهای ناشی از زلزله های مختلف ، سیل ، آب گرفتگی ، سونامی ، سرمازدگی محصولات باغی ، خشکسالی و… ، تصادفات رانندگی و حوادث شغلی در کشورمان ، زیانهای سنگین و غیر قابل جبرانی را متاسفانه در طی چند دهه گذشته به پیکره اجتماع سرافراز ایرانی و بنیه اقتصادی کشورمان وارد نموده اند ، لذا بدون شک کاهش حجم این حوادث و خسارتهای انسانی و اقتصادی تکلیفی ملی و بر دوش همه سازمانهای رسمی و مردم نهاد کشور است ، لیکن در این میان تکلیف حرفه ای ، ملی صنعت بیمه کشور در ادای دین این وظیفه انسانی حسب ماهیت و ذات شغلی افزونتر از سایر اشخاص حقیقی و حقوقی در کشور است و تاکنون نیز علی رغم کاستی ها و نقائص موجود ،صنعت بیمه در مسیر فرهنگ سازی تلاش های مثبت نموده ،اما بعلت اهمیت آموزش و فرهنگ سازی دانش ریسک و معرفی مستمر و بدون کوچکترین وقفه خدمات بیمه به هموطنان ضروریست فعالیت ادارات روابط عمومی و تبلیغات بیمه ای صد چندان شود و نیاز مبرم به رهبری و هدایت این فعالیت ملی و مهم از سوی اداره روابط عمومی بیمه مرکزی ایران و همکاری تک تک ادارات روابط عمومی شرکت های بیمه در یک طرح مشترک فرهنگ سازی بیمه ای در مسیر این ماموریت مهم و اساسی ملی به یک فعالیت اجتناب ناپذیر در شرایط کنونی مدیریت ریسک کشور تبدیل شده است.
 
پنج شنبه : ۹ / ۸ / ۱۳۹۸
 
کارشناس مطالعات ریسک وبیمه، حاجی اشرفی
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *